Kropp och kön

Postat av: ? 2010-03-02 14:57:05

Mat och mensvärk

Läste att man kan minska mensvärken om man äter nyttig och bra mat. Och utesluta tex. rent socker. Jag tycker dock att jag alltid får kramper och ont oavsett vad jag äter. Någon som vet något om detta? Erfarenheter?

Postat av: Malin 2010-03-07 11:20:42

Jag har haft problem med mensvärk i flera år när jag var yngre.. Kan ju inte säga att det finns något man kan göra för att ta bort värken..men jag samlade på mig lite tips om hur man fick den att minska.. och jag tyckte det hjälpte för mig. Ett av tipsen är att dricka Te gjort på daggkåpeblad. Det lindrar faktiskt. Daggkåpeblad kan man plocka själv i nån hage eller på en äng.. Motion fungerar faktiskt lite. även om man tycker att det är fruktansvärt att bara ta sig ur sängen. Jag tycker Ibumetin var en riktigt bra värktablett mot mensvärk. Sen..en sak som brukade hjälpa mig ganska mycket..skitdåligt att tipsa om.. men jag hade alltid så ont att det vände sig i magen så att jag var tvungen att kräkas.. och när jag gjort det så mådde jag alltid mycket bättre.. Annars fungerar ju alltid minipillret cerazette. Jag har käkat det i llite mer än ett halvår och har inte haft mens en enda gång! Ingen mens=ingen mensvärk :)