Preventivmetoder

Postat av: Malin 2010-03-07 11:09:06

cerazette

Jag har ätit cerazette i ca sju åtta månader, och jag tycker det fungerar fantastiskt bra! Jag har alltid haft problem under hela mitt tonårsliv med kraftiga mensblödningar och fruktansvärd mensvärk så att man legat till sängs i flera dagar varje månad. Har testat åtta olika sorters vanliga p-piller och varit deprimerad och nere av alla. Men cerazette har fungerat superbra! De första tre månaderna( som är invänjningstid) var ett helvete. Humörsvängningar, svettningar..enorma blödningar. Hade nog konstant mens i tre månader. Var nära på att ge upp flera gånger..men detta var sista lösningen..Jag höll ut! Fjärde månaden försvann min mens helt= Inga blödningar eller mensvärk. Jag har inte haft mens en enda gång sen dess..vilket är skönt!!! Jag har inte märkt viktuppgång heller.. det enda negativa med cerazette är att jag fortfarande kan bli väldigt känslig med humöret. har lättare för att bli arg..och att sexlusten minskat. Men lusten går ju plocka fram om man verkligen vill :) Så jag tycker att alla ni som vill ge upp efter bara någon månad..HÅLL UT!! Det blir jättebra sen!! Kroppen vill bara vänja sig!